“İngiltere’de çocuklar silgi yiyor” haberinin A Haber’e ait olduğu iddiası



Sosyal medyada çok sayıda kullanıcı, A Haber’in bir twitter paylaşımının görselini paylaşarak, kanalın “İngiltere’de çocuklar silgi yiyor” şeklinde haber yaptığını iddia etti ancak haber A Haber’e değil İngiliz The Guardian Gazetesine ait.

A Haber’in Twitter hesabında araştırma yapıldığında ekran görselinde görülen başlıkla bir haber yayınladı ancak daha sonra sildi ve paylaşım görseli ile içerikte İngiliz basınının kaynak gösterildiği haberi, başlığını değiştirip The Guardian’ı kaynak göstererek yeniden paylaştı.

Guardian Gazetesine atfedilen, “aç kalan çocukların silgi yediği” yönündeki haberle ilgili internette İngilizce anahtar kelimelerle arama yapıldığında, The Guardian Gazetesinin internet sitesinde 25 Eylül 2022’de yayınlanmış ayrıntılı bir habere ulaşılıyor. Haberde İngiltere’de insanların enerji giderlerini karşılayabilmek için gıda tüketimini azalttığı ve bir kriz yaşandığı, okullarda bazı çocukların aç kaldığı bilgisine yer veriliyor.

A Haberin aktardığı “Çocuklar silgi yiyor” ifadesi de haberin hem giriş bölümünde hem de ayrıntısında yer alıyor. İlgili bölümde, görüşleri alınan okul yöneticileri “aç kalan bazı çocukların silgi yemeye başladıklarını duydukları” yönünde ifadeler kullanıyor.

İlgili bölümün Türkçe çevirisi şöyle:

Chefs in Schools Genel Direktörü Naomi Duncan, “çok aç olan çocukların okullarda silgi yediğini duyuyoruz. Çocuklar önceki gün öğleden beri hiçbir şey yememiş olarak okula geliyor. Hükümet bir şeyler yapmak zorunda” dedi.

İlgili İçerik  Putin'in Selahaddin Eyyubi'nin Mezarını Ziyaret Ettiği İddiası