Yazar: Emre Aslantaş

Emre Aslantaş İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü öğrencisi. Doğruluğu Ne? ekibinde görsel ve video içerik editörü olarak görev yapıyor. Grafik - tasarım ve seslendirme alanlarına ilgi duyuyor.

YANLIŞ

Diyanet’in Koronavirüs Sonrası Alkol ve Kolonya İçin Helal Fetvası Verdiği İddiası

Emre AslantaşYazar :

Bazı internet siteleri ve sosyal medya kullanıcıları, Diyanet İşleri Başkanlığının Koronavirüs salgını sonrası alkol ve kolonyanın helal fetvası verdiğini iddia etti. Ancak iddia doğru değil. Diyanet …

YANLIŞ

Çin’in Türkiye’ye “Parasını Atatürk Ödedi” diyerek 2 Milyon Koronavirüs Testi Gönderdiği İddiası

Emre AslantaşYazar :

Çin’den Koronavirüs tanısında kullanılmak üzere 2 milyon test kiti alınmasının ardından sosyal medyada Çin’in bu kitleri “parasını Atatürk ödedi” diyerek ücretsiz gönderdiği iddia edildi. Bazı internet …

YANLIŞ

NASA’nın UFO görüntüsü kaydettiği iddiası

Emre AslantaşYazar :

Twitter’da bir çok kullanıcı, NASA’nın UFO görüntüsü kaydettiği iddiasıyla bir video paylaştı. Bir uzay aracı tarafından kaydedilmiş görüntüde küçük bir cismin hızla dünyanın yörüngesinde hareket ettiği …

YANLIŞ

Sahte Balların Devlet İzniyle Satılacağı İddiası

Emre AslantaşYazar :

Bir çok haber sitesi ve sosyal medya kullanıcısı Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının yeni bir yönetmelikle sahte balların satışına izin verdiği iddiasında bulundu. Sputnik Türkiye adlı internet …

YANLIŞ

Kızılay’ın Deprem Bölgesinde Çadır Kurmadığı İddiası

Emre AslantaşYazar :

Kızılay’ın Elazığ’da meydana gelen deprem sonrası bölgede hiç çadır kurmadığı iddiası doğru değil. CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, 4 Şubat 2020 tarihinde TBMM’deki partisinin grup toplantısında …

DOĞRU

SEKA Giresun Fabrikasının 5 milyon TL’ye Satılıp 68 Milyon TL’ye Geri Alındığı İddiası

Emre AslantaşYazar :

SEKA’nın Giresun’daki kağıt fabrikasının 5 milyon TL’ye özelleştirilip aynı firmadan 68 milyon TL’ye geri alındığı iddiası doğru. Twitter’da bir kullanıcı, 60 milyon TL değer biçilen Giresun’daki …